TJZ naplója

Magánéletem és mindenféle mániáim taglalása, a tökéletes keresése, miközben mindenkinek az agyára megyek, mert már megint a japánokat hoztam fel példának.

Iván megújulás - 2013/1 - 260. nap

2013.04.21. 01:04 téjézé

Itt a tavasz, nyílik a cserebogár, szállnak a levegőben a levedlett állati szőrök, feslik a friss rozsda a kerítésről, tudjátok, ahogy ez lenni szokott. Én mégsem a világnak ezen szépséges apró bizbaszairól fogok írni, hanem egy málló, és szabdalódó bádogtákolmányról, ami néhol foltozódik, erősödik, és végül olyanná formálódik, hogy szemrevaló gépjármű válik majd belőle.

A bevezető után lássuk, hogy is állok: a télen kiképeztem magam elméletből, így rengeteg dolgot illetően megvilágosodtam. Talán jobb is így, mert most már sok dolgot máshogy látok, mint amikor belevágtam a dolgokba. Szóval a futóművet rendesen átépítem majd, és felhagyok a korábban megálmodott kompromisszumos megoldásokkal. Ennyit a jövőről, lássuk a rideg tényeket:

Március 12-én úgy nézett ki, hogy megkezdődhet a munka, újra teljes gőzzel, de az időjárás felmutatta a középső ujját, és visszajött a tél, az áram meg el. Kb 4 napra. Befújta a garázsba a havat a szél, mert ő tudja hogyan kell megtalálni a réseket...
Szóval a tél nem múlt el nyomtalanul, apróbb-nagyobb rozsdapöttyök jelentek meg a korábban megvásárolt zsír-új lemezeken. Ezeket szépen lecsiszoltam, átkenegettem ecsettel Evipassal, majd áttörölgettem. Egy részük:

20130312 164533


20130420 214355
Vettem még szigetelőanyagot, ez kerül majd az utastér aljába, üregekbe, tetőre stb. Van egy lap sima és egy öntapadós 2x1 méteresek. Bagatell 6000 magyar Forintba kerültek, és a bitumenlapokkal együtt csöndes és rezgésmentes utasteret ígérnek.

20130420 225707

Méregettem, számolgattam, újra és újra. Állítólag a jó szakember kétszer mér, egyszer ellenőriz, és csak utána vág/dolgozik. Nálam ez az arány kicsit most feldúsult néhánytíz méréssel, sinus-szal és cosinus-szal, szóval remélem jó úton haladok. Most már végleges, hogy nem a Panhard rúd kerül vissza, hanem Watt csuklós megoldás lesz felelős a hátsó híd középen tartásáért. Ehhez először lemértem az eredeti magasságot, és minden méretét a hídnak-kasztninak (bekötési pontokat stb) - puskáztam a Babushkáról - és elkezdtem számolgatni, hogy a megálmodott végső hasmagassághoz mi lesz majd az optimális.

Ehhez készült pár rajz, majd a rajz alapján papírsablonok, a papírsablonok alapján pedig lemezek készültek, amelyek egyik oldalt a Panhard rúd tartót helyettesítik, a másik oldalon pedig majd egy új Watt csukló bekötési pontot képeznek. 

20130413 190732

20130416 155931
Szükségem volt még a jobb hátsó toronyhoz egy-két kisebb darabra, mert ahogy az korábban is látható volt, a helyzet elég siralmas. Szóval szerteszét vágtam a panhard rúd tartóját, és annak helyét. Látszanak az alábbi képeken a stádiumok:

20121114 18293020121114 182903

20130313 162338

20130420 172510

20130421 005038

20130421 005253

A helyre illesztés, és rögzítés nem kis feladat, hiszen ha ész nélkül kezdem el hegeszteni a darabokat, akkor sok helyen nem férek hozzá meghegeszteni majd a találkozó lemezeket. Ezért ki kellett találni a lépések megfelelő sorrendjét: a doboz fenekének pótlása, oda pöccintem a rugótorony harangjának lemezét, ehhez heftelem a csukló tartóját, ez megadja annak majdani pozícióját, majd levágom a harang lemezét ismét, hogy készre hegeszthessem a csukló tartót rajta. Ezeket immár együtt felhegesztem, ezután jön majd a belső merevítés, majd a fedő lemezek. Mindent le is kell fessek közben, mert később már nem tudok majd oda festéket juttatni. Nem egyszerű, ugye?

Most, hogy eltakarítottam a málló lemezt, kicsit helyre kellett pofozni a megrongyolódott maradékot:

20130420 montage 1

Behegesztettem a doblemezből kivágott rész pótlását is, de még nincs teljesen kész, holnap befejezem ezt és a másik oldalát is:

20130420 213351

Itt tartok most, folyt. köv. holnap!

Ráadás látványterv:

20130420 235958 design2

Szólj hozzá!

Címkék: felújítás iván zsiguli

A bejegyzés trackback címe:

https://john.blog.hu/api/trackback/id/tr565134088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása