TJZ naplója

Magánéletem és mindenféle mániáim taglalása, a tökéletes keresése, miközben mindenkinek az agyára megyek, mert már megint a japánokat hoztam fel példának.

Iván megújulás - 2013/2 - 268. nap

2013.04.30. 00:11 téjézé

Ad 1: a cunder meg tudja sütni az ember talpát is, ha félcipőben van, valamint a munkáskabát többet ér, mint a műszálas kapucnis pulóver hegesztéskor.

Ad2: A kétkomponensű festék rohadt büdös, főleg a B fele, valamint a cink egy mocskosul nehezen felkeverhető valami.
 ------------------------------------

Szóval, miután felöltöztem rendesen, erre haladtam az utóbbi időben:

Megtörtént az elkerülhetetlen, levettem a másik hátsó nyúlványt is. Belenézve látszik is, hogy tényleg muszáj volt. Vettem is helyette másikat, még előző nap.

20130423 110956
Kicsit a régi elrongyolódott:
20130423 111059
Miután levettem, megtisztítottam a helyét drótkoronggal, majd lamellás csiszolókoronggal, és végül a rozsdamaró-átalakítóval.

20130423 130259

Mivel rengeteg helyem lett, így nem kell annyira kínlódnom a csukló tartó konzol fölötti résszel. Be is került a merevítődoboz a helyére.

20130424 165330

Eljutottam egy olyan szakaszhoz, amikor már festeni kell néhány zegzugot, amiket mostanában készülök majd újabb lemezdarabokkal befedni, Ennek örömére megcsiszolgattam a hegesztéseket, és letakarítottam a festéket is, egyrészt, hogy tudjak hegeszteni, másrészt hogy le tudjam alapozni az új részeket.

Összeszedtem azokat a dolgokat, amiket megfújok majd. A felületelőkészítéssel finoman szólva eltököltem egy fél napot, de megérte: le rozsdamaróztam a varratokat, és úgy egyáltalán minden addig is pucér új fémet, majd letörölgettem mindegyiket nitrohígitós ronggyal is. Biztosra kellett mennem, mert a magas cink tartalmú 2K alapozó nem tapad meg a szennyezett, vagy festett felületen, leginkább a pucér, homokszórt felületeket szereti, de a zsírtalanított acéllemez is megteszi. Szóval bekevertem a 4:1 arányban a komponenseket, és adtam hozzá +20% mennyiségű nitrohigitót. Erre mindenképp szükség van, mert különben egyrészt nem terül a festék, másrészt a sűrű anyag megeszi a benne levő finom fémpor miatt a szórópisztoly fúvókáját.

Íme, így festek, úgy 2 év kihagyás után:

20130425 220822
2.:
20130425 220835
Apróságok:

20130425 220937Iván ülepe megkapta tehát az első réteg sminket, és néhány mostanában felhasználandó alkatrész is – pl a csukló tartója, merevítések, tank fenéklemez – stb le lett alapozva. Nagyon tetszik ez a festék, mert körömmel szinte megkarcolhatatlan, lekaparhatatlan, kemény réteget képez, a magas cink tartalom miatt - kb 90% - gond nélkül hegeszthető! Jó kis cucc ez!

20130426 192727
Feltettem a csukló tartóját is a végleges helyére, még így félkészen is merevebbnek tűnik, mint amilyen a régi volt! Ponthegesztés CO-módra, sok furattal:

20130426 184143

Lecsiszolva:
20130426 191341

Doblemez ficak hajtás sok fáradhatatlan kolléga, és gázlámpa segítségével: fél óra macera és kalapáccsal kopogtatás eredményeképp hajlik a lemez, ahova csak akarjuk:

20130427 181037

Csuklótartó merevítés készre hajlítva a helyén /A fenébe, még egy merevítés hiányzik a pereméről, ezt most vettem észre miközben nézem a képeket/ Festés előtt, n-1 db furattal:

20130429 211245

Legyártottam a csomagtér belső borításának hiányzó darabjait is, végleges mérettel és formával várják a festéket:

20130429 190616

Amit rövidesen meg is kaptak – ecsettel is próbálkozok, de a szórópisztoly lesz az igazi, úgy veszem észre:
20130429 220052

Festett watt bekötési pont:

20130429 220100

Rendet raktunk öcsém segítségével a hátsó tárolóban, ahol döbbenetes mennyiségű új alkatrészre találtunk, (pl 6 SZET első fékpofa, 3 pár fékmunkahenger összekötő réz fékcső, 7db rugalmas fékcső, stb) pl egy pár nagypolszki első rugóra, ami köztudottan jó hátulra, ha az ember feszes futóművet akar! Vettem is még egy pár Niva első rugót, mert az passzol hozzá karakterben.

20130426 164253
Rohamléptekkel haladok, annak ellenére, hogy utolsó posztom óta majd minden nap dolgoztam a munkahelyemen is, napi pár óra alatt odáig fajult a helyzet, hogy felraktuk az ajtókat, amelyek segítenek majd a csomagtér héjának összeállításánál, ami remélhetőleg 2 napon belül bekövetkezik!

20130429 190651

Következő poszt vasárnap várható, átállok mostantól heti adagokra, kivéve, ha megtáltosodok, és túl sokat kellene egyszerre írni! :)

-------------------------
john.blog.hu használati praktikák: a fölső, piros "TJZ Naplója" feliratra kattintva bejön a teljes blog, a képek bármelyikére kattintva betöltődik a teljes galériám, jobb oldalon pedig hasznos linkeket találhattok!


Szólj hozzá!

Címkék: felújítás iván zsiguli

A bejegyzés trackback címe:

https://john.blog.hu/api/trackback/id/tr755253593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása