TJZ naplója

Magánéletem és mindenféle mániáim taglalása, a tökéletes keresése, miközben mindenkinek az agyára megyek, mert már megint a japánokat hoztam fel példának.

Felicia - Te vagy a végzetem! - 2. Felvonás

2013.11.08. 22:02 téjézé

Nem vagyok valami szorgalmas. Erre kellett rájönnöm miközben a Felicia rigolyáit istápoltam. Jobban belegondolva, Ivánra nagyon kevés figyelmet és időt áldoztam az elmúlt évben. Bele kell húznom, ha a téli hóban akarok csapatni a vén medvével...


Legutóbb ott hagytam abba, hogy helyére került a bal hátsó torony. Az azóta eltelt időben sok mindenen keresztül mentem, mind a rendes munkahelyemen, mind az otthoni munka során. Semmi esetre sem ajánlom senkinek, hogy az udvaron álljon neki ilyen badarságoknak, mint pl autófelújítás. Műhely kell hozzá, szép tágas és száraz, meleg. A szerszámok persze szintén fontosak, de az elszántság és a munkakedv még fontosabb. Nagyon sikeresen töri meg a rossz idő: a hideg, és az eső.

Tehát íme a lefestett, és letömítőzött bal hátsó torony:20130918 224011

Ezután nekiláttam az állítólagosan lecserélt bal hátsó sárvédőperemnek:

20130910 183048
Kipótoltam a doblemez peremét, majd lefestegettem, most is mint mindig, 2K (két komponensű) alapozóval.

20130910 195701
Felrakás előtt a perem belsejét beragasztóztam, karosszéria tömítő ragasztóval, így nem sok esélye lesz bejutni a kettő közé a víznek.

20130910 195646

A lemezek illesztésekor egy kiszuperált hangszórómágnes volt a segítségem:

20130910 200925

Felhegesztve, kívül belül:

20130912 145519

Ezzel a mutatvánnyal elbíbelődtem kábé egy hetet, ugyanis mindössze napi 2-3 órát dolgoztam rajta összesen, ebből a fele mindig az előrámolás, majd a szerszámok stb elpakolása volt. Nyilván zárt garázsban ez nem lett volna szükségszerű...

Íme a "végeredmény" alapozóval szórva, a belső oldalon pedig végig lett kenve karosszériatömítővel:

20130912 182114

A jobb far után a tankolónyílást folytattam:

20130915 161337

Ilyen volt, és ebből lesz a cserebogár:

20130915 161451

Levágtam egy csík lemezt, majd megfelelő fizikai behatás után - kalapáltam egy darab vasúti sínen egy fél órát - elnyerte az áhított cilinder formát, tádám: 

20130915 171414

Összehegesztettem néhány ponton, majd megfaragtam mikrocsiszolóval a kiálló vackait, hogy belemenjen a gumibetét:

20130916 212326

20130916 184010

Ezek után átrajzoltam a lyukon keresztül a kasztnira a nyílás helyét. Ezt kisflexszel és a mikrocsiszolóval szintén kifaragtam, egész pofás kör alakúra sikeredett:

20130916 212245

Ezen a képen már le is van festve, és a kis alsó lemez is a helyén. 

Összepróbálva az egész:

20130918 223826

Fasza! Mehetünk tovább, előre!

Előre, ahol a fuszik az úr, és foltozott lemezek között olyan mélyre ásta magát, mint ahol élt a Gyűrűk Urában Gollam, a Köd-hegység barlangjaiban...

Gólyaláb ki, majd takarítás... Aha... 3 órán át szoptam a csavarral, mire kimelegítettem, kikalapáltam a csonkállványból. Gázlámpa, 2 kilós kalapács és olaj rulez!

20130921 163332

Letakarítottam az alvázvédőt a lemezekről és lefúrkáltam a ponthegesztéseket, lecsiszoltam a CO-pöttyeit, megvágtam a lemezeket és...
Döbbenetes látványt mutatott a kocsi. Mint egy vérbeli, ótvar roncs. 

20130922 181907

Szóval adtam neki drótkoronggal, meg rozsdamaróval.

Közjáték:

Használati utasítás a rozsdamarókhoz: védőszemüveg és gumikesztyű kötelező!  
- Végy egy megfelelő méretű befőttes üveget és egy keményebb szőrű, tiszta ecsetet.
Csak annyi anyagot önts ki amennyit biztosan felhasználsz, mert nem tanácsos visszaönteni a koszos maradékot, ha meg ottmarad "megromlik", használhatatlanná válik, úgymond "kimegy az ereje"...
Ecseteld be a kezelendő részt, a szerte-szétfolyó fölösleges löttyöt rögtön töröld fel, mert később odaszárad. Ecsetelgesd addig, amíg nem látod, hogy hatni nem kezd (kb 1-3 perc). Fél-egy óra múlva ecseteld át még egyszer, hogy feloldódjon az addig rászáradt dzsuva, és töröld le ronggyal. Ha kell, ismét csiszold meg drótkoronggal, csiszolópapírral a lemezt, és ismételd el a rituálét.

Ha egész éjszakára rajtahagyod, akkor szépen átalakul fehéres-kékes foszfáttá az egész. Vagyis olyan lesz a felület, ami kerítésoszlopnál elmegy, de karosszériánál nem ideális, ugyanis porózus és majdnem ugyanolyan rozsdás lehet a lemez, mint az elején. Ekkor is lehet segíteni rajta bőséges lében át-ecseteléssel, ecsettel való dörzsöléssel, így le lehet törölni ronggyal a cuccot.

A Felicia orra ilyen lett:

20130928 122601

Szépen levagdostam a megfelelő méretű lemezkéket, és nagyobb lemezt, beszabtam a helyükre, és kifurkáltam ahogy a hegesztés igényelte. Íme:

20130928 191049

Előtte persze lefestettem, majd be is hegesztettem mindent:

A felső merevítéseket is mókolni kellett. Letakarítottam a rozsdás részeket és elkezdtem szétvagdosni, majd újból kiegészíteni. Keveset fotóztam, de legyen itt egy montázs:

20130912 123956-1 montage

Lefestve ment vissza a helyére, a másik merevítő dobozzal egyetemben:

20130930 164715
Folytonosság helyreállítva:

20130930 180402
Merevítő:

20130930 201406
Plusz merevítő dobozka, ezt már korábban kiorigamiztam, és pluszba megerősítettem a nyílás peremeit visszahajtással:

20131014 192243

Itt egyelőre befejezem, hogy legyen idő szusszanni egyet.

Vége a második felvonásnak... Következik a végjáték, ahol nem marad el a dráma, de történet azért szerencsés véget ér!

Szólj hozzá!

Címkék: felújítás rozsda hegesztés felicia

A bejegyzés trackback címe:

https://john.blog.hu/api/trackback/id/tr935621175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása