TJZ naplója

Magánéletem és mindenféle mániáim taglalása, a tökéletes keresése, miközben mindenkinek az agyára megyek, mert már megint a japánokat hoztam fel példának.

Benzinárak és Iván

2011.03.20. 11:47 téjézé

Mivel manapság az egekbe szökött a benzin ára - felénk körülbelül 395 forint literje - megint aktuálissá vált számomra az E85 mint alternatíva. Mivel szeretném használni az autót, és nem csak nézegetni a garázsban, muszáj valamihez kezdenem, ha elfogadható anyagi keretek között akarok tankolni. Ukrajna, mint tankolási úticél nem alternatíva, mivel sem útlevelem, sem kedvem nincs azért autózni vagy 150 kilométert, hogy olcsón tankoljak. E85 meg ugye mondhatnánk hogy alig van a közeben az átlag magyar autósnak, de nekem szerencsém van, a városunkban kapni lehet, és ha bármelyik nagyobb város irányába indulok, szintén kapható. Mellesleg 283 forint literje. Ami nem olcsó, azt tekintve hogy tavaly még ez is csak 240 volt, de hát még mindíg jóval kevesebb mint a benzin.
Szóval itt jön a képbe Iván. Aki nem tudná Iván egy öreg orosz medve, aki mindent túlél, mostanában kétévente vedlik, és 10w40-et kér vérátömlesztéskor. Igen Iván autó, méghozzá 1981-es évjáratú sokat megélt, piros ezerkettes zsiguli.
Tavaly már sikeresen használtam a szeszt üzemanyagként, de most egy kicsivel másabb megközelítésből állok a dolognak. "Véglegesen" átalakítom az új naftához, ami áll: hengerfej cseréje a jelenlegi 21011-ről 2101 típusra, karburátor csere valami nagyobbra, a benzinszűrő és a csövek cseréje, csak azért mert már régiek. Szóval az egyébként nagyon is esedékes ismételt renováláson kívül (mert ugye még januárban valaki megkóstolt hátulról, pontosabban álló helyzetben fogtam egy Astrát, úgy 30-35 körüli tempóval) megint kitaláltam magamnak egy olyan elfoglaltságot, ami nem egyszerű házilag, ha az ember még sosem csinált ilyesmit.
Nameg a felújítást is megtoldom a Golf GT ülések beszerelésével. Már csak valami értelmes kormányt kéne találnom, mert ami most benne van az minden csak nem jó. Igaz hogy gyári és retro fíling, mer az adja, csak meguntam. Ha már ezzel járok mindenhova akkor legyen valami barátságosabb, jobban kézreálló cucc.
Mostanában olvastam az általam állandóan látogatott Karotta blogján, hogy célegyenesben van az autója (karotta.blog.hu/2011/04/17/hangyaszhej_az_ot_expon) szóval most nagyon irigy vagyok, és nagyon autó-építhetnékem van...

Szólj hozzá!

Címkék: karotta zsiguli e85

A bejegyzés trackback címe:

https://john.blog.hu/api/trackback/id/tr992755389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása